Четвер
21 Вересень 2017
21:17
Гість
"Гості" Гість
RSS
 
Персональний сайт Ємець Л.С., вчителя Запрудянського НВО
Програма розвитку дітей дошкільного віку »
Меню сайту

Новий сайт школи

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу


Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Прогноз погоди

 

Програма розвитку дітей дошкільного віку

 

ФІЗИЧНИЙ   РОЗВИТОК

Освітні завдання:

- сприяти формуванню у дітей потреби в щоденному виконанні ранкової та гігієнічної гімнастики ( 8-12 хв.);

- розвивати уміння чітко виконувати загальнорозвивальні вправи з різних видів положень в заданому темпі;

- проводити щоденні заняття з фізичної культури тривалістю 30-40 хв. (у фізкультурній залі та свіжому повітрі);

- заохочувати до самостійних і організованих ігор в природних умовах,  виконання фізичних вправ під час прогулянки (45-60 хв.), рухливих ігор та ігор спортивного характеру;

- удосконалювати на заняттях із фізичної культури та прогулянках вміння дошкільника кататися на велосипеді, самокаті, санках тощо;

- залучати дітей до підготовки фізкультурних свят, спортивних розваг, командних змагань, днів здоров’я;

- спонукати до проявів витривалості, вправності, наполегливості, винахідливості, співчуття, взаємодопомоги;

- удосконалювати різноманітні рухи дітей – ходьба, біг, стрибки, метання, лазіння тощо;

- розвивати уміння вільно рухатися у просторі, долаючи різноманітні перешкоди;

- вчити дітей виконувати танцювальні кроки, вправи з шикуванням і перешикуванням;

- чергувати навантаження з відпочинком, колективні ігри та заняття з можливістю побути на самоті;

- прищеплювати навички громадської та особистої гігієни (стежити за чистотою рук, обличчя, мити їх у разі забруднення, самостійно стежити за зачіскою, одягом);

- формувати у дітей культуру споживання їжі: правильно користуватися виделкою, ножем, серветкою; їсти охайно; сідати за стіл в акуратному вигляді; правильно сидіти під час їди;

- формувати знання про будову тіла, призначення та дію органів; особливостей тіло будови дівчинки та хлопчика; важливо ознайомлювати дітей з необхідністю охороняти зір, слух, поставу, шкіру та інші органи;

- розвивати уявлення про ознаки здоров’я і хвороби та шляхи їх запобігання, доводити, що довготривале життя потребує уваги людини до свого здоров’я; розповідати, що джерелом зміцнення здоров’я і запобігання хворобам є здоровий спосіб життя та безпечна поведінка в довкіллі;

- знайомити з помічниками і друзями здоров’я – природними і соціальними чинниками, які допомагають(міцний сон, свіже повітря,  раціональне харчування, особиста гігієна, фізичні вправи), а які можуть нашкодити здоров’ю неправильне харчування, тривале сидіння перед телевізором, комп’ютером, шкідливі звички, недотримання розпорядку дня тощо);

- навчати правилам безпечного перебування вдома і на вулиці;

- надавати уявлення про основні правила поведінки в надзвичайних ситуаціях.

 

 

ПІЗНАВАЛЬНИЙ  РОЗВИТОК

 Освітні завдання:

- формувати позитивне ставлення до світу на основі емоційно-чуттєвого досвіду;

- розширювати досвід пізнання дитиною навколишнього світу та усвідомлення себе у ньому;

- сприяти розвитку самостійної пізнавальної активності дитини;

- сприяти розвитку та вдосконаленню різних способів пізнання відповідно до вікових норм та індивідуальних темпів розвитку дитини;

- цілеспрямовано розвивати пізнавальні процеси за допомогою спеціальних дидактичних ігор та вправ,  максимально використовувати розумові операції в процесі пізнання світу;

- розвивати пізнавальні здібності дитини, вміння аналізувати різні явища і події, зіставляти їх, узагальнювати, робити елементарні висновки, умовиводи, висувати припущення, обґрунтовувати власну думку;

- заохочувати пізнавальні питання дитини;

- знайомити з різними джерелами інформації (книги, журнали,  телебачення, радіо, комп’ютер); показувати їх роль в житті людей.        

 

 Пізнавальний розвиток дитини здійснюється в процесі пізнавальної діяльності за напрямками: «У світі природи», «У світі предметів», «У світі людей», «У світі чисел і цифр», «У світі  форм і величин»,  «У світі простору і часу».

 

 «У світі природи»

 

          Природа рідного краю:

- ознайомлювати з об’єктами природного довкілля:

рослинами найближчого оточення (парку, лісу, луку, земельної ділянки, поля, саду): різними видами дерев, кущів, трав’янистих  рослин,  грибів; їх назвою, будовою, умовами  і місцем зростання, змінами в процесі зросту та за порами року; їх значення у природі та у житті людини;

тваринами своєї місцевості (свійськими та дикими): назвою, зовнішнім виглядом; способом життя, харчування; будовою тіла і залежним від неї способом руху;  місцем проживання, змінами в житті у різні пори року; піклуванням і охороною, їх значенням у природі та житті людини;

птахами (перелітними, зимуючими, декоративними): назвою, зовнішнім виглядом; способом життя, харчування; будовою тіла;  місцем проживання, змінами в житті у різні пори року; піклуванням і охороною, їх значенням у природі та житті людини;

безхребетними (молюсками, комахами): назвою, зовнішнім виглядом; способом життя, будови і залежним від неї способом руху;  харчуванням, місцем проживання, змінами в житті у різні пори року; їх значенням у природі та житті людини;

рибами (прісноводними, акваріумними): зовнішнім виглядом, будовою тіла, способом життя, розмноження (відкладаючи ікру, живо народжуючи);

          земноводними та плазунами;

твердими тілами: піском, глиною, камінням, їхніми властивостями;

повітрям: його рухом, напрямом, силою вітру;

водою: змінами її стану (замерзання, плавлення снігу і льоду), поняттям кругообігу (види хмар, дощ, роса, іній, град, сніг, ); значенням для природи та людини;

- ознайомлювати з електричними та світовими явищами природи: гроза – грім, блискавка, веселка (форма та розташування смуг).

- ознайомлювати з сезонними змінами та явищами в природі: порами року, їхньої послідовністю, станами погоди (приморозки, ожеледиця, хуртовина, посуха, буря, стихійні лиха тощо), їхнім впливом на життя людини.

- ознайомлювати з сільськогосподарською працею (види рослин, їх вирощування, піклування за тваринами) та залучати дітей до посильних дій (догляд за кімнатними рослинами, домашніми тваринами, праця на городі тощо).

- формувати у дітей екологічно доцільну поведінку, залучати їх до посильної участі у збереженні та відновленні природного оточення міста (села).

         Природа  України:

- ознайомлювати з характерними особливостями окремих географічних регіонів України (Крим, Карпати, Полісся), типовими ландшафтами:

      водоймами (річками, озерами, морями), їх значенням у природі та у житті людини; мешканцями водойм; правилами безпечної поведінки й доцільного природокористування;

             горами, їх значенням у природі та у житті людини; правилами безпечної поведінки й доцільного природокористування;

             степами, лісами: їх значенням у природі та у житті людини; правилами безпечної поведінки й доцільного природокористування;

- дати знання про Червону книгу України, залучати дитину до посильної участі у природоохоронній діяльності.

           Природа  планети  Земля:

- вчити елементарно орієнтуватися на глобусі, карті. Розрізняти водний простір (океани) і сушу (материки);

- ознайомлювати з представниками тваринного та рослинного світу інших географічних зон Землі.

         Природа Космосу:

- формувати елементарні уявлення про Космос: компоненти видимого космосу (сонце, місяць, зорі), видовище зоряного неба, схід і захід сонця, місяця, місце знаходження сонця вранці, ополудні, ввечері в різні пори року; невидимого (деякі планети, комети, сузір’я);

- ознайомити з засобами дослідження Космосу людиною (телескопи, станції, космонавти, космічні кораблі. астронавти, астрономи).

«У світі предметів»

- ознайомлювати дітей з предметним світом:

предметами найближчого оточення (посуд, одяг, взуття, меблі, іграшки, побутова техніка, продукти харчування тощо): назвою, функціональним призначенням та способом використання;

предметами віддаленого оточення (транспорт різних видів, споруди /театр, музей, бібліотека, кінотеатр, спортивно-розважальний центр, магазин, лікарня, перукарня, аптека, ринок тощо/): назвою, функціональним призначенням, правилами поведінки в громадських місцях.

- ознайомлювати з  різними види житла людини (міська квартира, сільський будинок).

- поглиблювати знання дітей про способи виробництва предметів побуту (старовинні, сучасні,  рукотворні, промислові предмети) та сировину/ матеріали, з якої вони виготовлені (дерево, глина, скло, метал, папір, тканина, шкіра, пластик, хутро тощо).

- формувати елементарне уявлення про те, що кожна людина є користувачем (споживачем) предметів та їх творцем (виробником).

- виховувати шану до праці людей.

- формувати  бережливе ставлення  до предметів вжитку та речей.

 «У світі людей»

- закріплювати і збагачувати уявлення дитини про соціальне середовище: сім’ю, родину, рід, дитячий садок, школу, місто, село, країну;

- формувати уявлення про поняття: рідні, близькі, знайомі, чужі люди, культуру стосунків з різними категоріями людей;

- розвивати  відчуття приналежності до місця народження та проживання (малої Батьківщини – назва селища, міста, мікрорайону);

- ознайомлювати з країною, столицею, державними символами (герб, гімн, прапор);

- виховувати громадянські почуття та інтерес до сучасних подій у країні;

- вчити любити та шанувати сімейні свята, брати активну участь у їх творенні, дотримуватися сімейних традицій, зміцнювати їх, шанувати пам’ять роду;

- формувати уявлення про інші нації та народи (2-3 країни); вчити прихильно ставитися до людей інших національностей; виховувати миролюбність, інтерес до несхожого, до спільних інтересів.

- закріплювати та уточнювати уявлення дитини про найбільш доступні та необхідні для розвитку їхнього соціального досвіду види праці дорослих. Викликати інтерес до різних професій дорослих.

«У світі чисел та цифр»

- вчити називати числа від 1 до 10, від будь – якого числа до 10, від 10 до будь – якого числа, розрізняти пряму та зворотну, кількісну та порядкову лічбу;

- ознайомлювати з цифрами (1 – 9 (0) та їх написанням; вчити встановлювати відповідність між цифрою та відповідною кількістю множин;

- ознайомлювати з властивостями натурального ряду чисел;

- знайомити зі складом чисел з одиниць та двох менших (у межах 10);

- вчити порівнювати дві множини за кількістю і визначати відношення «на скільки більше?», «на скільки менше?», «порівну», «стільки ж» встановлювати рівність з нерівності;

- вчити використовувати знаки плюс (+), мінус (-), дорівнює (=);

- вчити виконувати дії додавання і віднімання, розв’язання нескладних арифметичних та логічних задач і прикладів;

- вчити використовувати початкові логічні прийоми, пов’язані з формуванням елементарних математичних понять;

- заохочувати до побудови найпростіших висловлювань за допомогою зв’язок «і», «чи», «якщо, то», «ні»;

- формувати інтерес до логіко-математичної діяльності, використання знань в повсякденному житті.

«У світі форм і величин»

- вчити дітей порівнювати предмети за висотою, вагою, шириною, довжиною, товщиною, загальною величиною, здійснювати класифікацію предметів за визначеними параметрами;

- ознайомлювати з основними одиницями вимірювання довжини (см, м), маси (кг), об’єму (л); формувати навички з вимірювання  величин, з якими дитина зустрічається у житті за допомогою умовної мірки;

- уточнювати та розширювати уявлення про геометричні фігури, їх властивості (площинні: круг, овал, трикутник, квадрат, прямокутник, багатокутник, об’ємні: куля, куб, циліндр, конус).

МОВЛЕННЄВИЙ  РОЗВИТОК

  Завдання мовленнєвого  розвитку:

1.     Розвиток лексичної сторони мови.

      Розширювати словниковий запас на основі формування у дітей  уявлень про світ (через активізацію пізнавальної діяльності); активізувати його в самостійних висловлюваннях, розвивати вміння розуміти та вживати слова для позначення  назв, особливостей та дій, пов‘язаних з різними сферами життєдіяльності дитини.

      Активізувати в мові дітей прикметники, дієслова, числівники. Формувати вміння більш точно підбирати слова, що відображають якість предмета чи явища.

      Поповнювати словник словами, що позначають матеріал, з якого зроблений предмет. Уточнити уявлення дітей про предмети і їх частини, особливу увагу приділити призначенням представленого предмету.

      Продовжувати роботу з розширення узагальнюючих понять. Наприклад: меблі - стіл, стілець, ліжко, крісло і т. п.; квіти - мак, троянда, ромашка і т. п.;  рослини - квіти, дерева, трава, кущі та ін, помешкання - будинок, хата, палац і т. п.; рух - біг, стрибки, ходьба, повзання і т. п.. Диференціювати родові узагальнення: тварини – дикі та свійські; посуд кухонний, чайний; машини – легкові, вантажні і т.п.

      Ознайомити дітей з синонімами. Вчити підбирати слова для більш точного вираження думки (наприклад, вологий і мокрий); для вираження емоційного забарвлення (наприклад, впав і грохнувся; красивий і чудовий і ін). Виховувати у дітей  стилістичне чуття (де і як вживати певні слова: ревти – плакати, сміятися – реготати і т.п.)

       Продовжувати знайомити дітей з антонімами. Вправляти дітей в умінні підбирати антоніми до слів, що відносяться до різних частин мови (іменники, прикметники, дієслова, прислівники).

      Продовжувати знайомити з доступними дітям багатозначними словами різних частин мови. Продовжувати роботу над лексичним (смисловим) значенням слів. Вчити розуміти, пояснювати і використовувати переносне значення слів, фразеологічні звороти.

       Розширяти словник за допомогою приказок, прислів‘їв, образних виразів з художніх творів (порівняння, епітети тощо).

Виховувати інтерес дітей до незнайомих та малознайомих слів.

    2.   Формування граматичного ладу мови.

     Спонукати дітей до утворення нових граматичних форм за допомогою  суфіксів (собака, собачка, борода-бородатий); порівняльного ступеня прикметників (малий-менший); від іменника (вчитель-вчити); від дієслова (лікувати-лікар); складних слів хвіст-безхвостий, лист падає - листопад), префіксів (зайти, вийти, прийти). Звертати увагу дітей на зміну сенсу пропозицій (словосполучень) залежно від вживання префіксу (наприклад, вийшов - зайшов).

      Вправляти у вживанні  прикметників, що вказують приналежність до когось, або чогось (мамина усмішка; татів блокнот, зайчикові хатка тощо).

      Вправляти дітей у вмінні правильно узгоджувати числівники з іменниками. Граматично правильно вживати та узгоджувати слова основних лексичних категорій у відповідному  відмінку, роді, числі та часі.

     Закріплювати правильне вживання та утворення складних форм іменників множини в родовому відмінку (панчіх, шкарпеток, черевик, тапочок і т. п.).

     Вправляти у вживанні важких граматичних форм – збірних, невідмінюваних іменників,

         Вправляти дітей у складанні простих поширених речень.

         Продовжувати роботу по складанню різних типів речень.

     Виховувати критичне відношення  до граматичних помилок, прагнення до чистоти і правильності мови.

  3.  Розвиток і вдосконалення звукової культури мовлення.

      Удосконалювати моторику артикуляційного апарату через правильний підбір артикуляційних вправ. Систематично проводити артикуляційну гімнастику, що сприяє виробленню точних, енергійних, добре координованих рухів мовного апарату. У повсякденному житті і на заняттях систематично проводити спеціальні вправи на розвиток мовного дихання, мовленнєвої  уваги і т. п.

    Вчити регулювати силу голосу, швидкість мови, правильно користуватись інтонаційними засобами виразності. 

    Уточнювати і закріплювати вимову звуків рідної мови.

    Вправляти у правильному і швидкому промовлянні  скоромовок,  чистомовок.

    Вводити поняття «голосні - приголосні звуки» на основі аналізу їх артикуляції. Закріплювати поняття «тверді - м'які приголосні звуки».

         Розвивати фонематичний слух. Вчити виділяти слова із заданим звуком з мовного потоку, визначати позицію звуку в слові (початок, середина, кінець слова), формувати навички  звукового аналізу - послідовність звуків у простих словах (наприклад, мак, лак, суп, дуб і ін.) Учити правильно  інтонувати та позначати  умовними фішками голосні та приголосні звуки.

  

Архів записів

Корисні посилання

Корисні посилання

Корисні посилання

Корисні посилання

Корисні посилання

Корисні посилання

Пошук


Copyright MyCorp © 2017