Понеділок
24 Квітень 2017
11:25
Гість
"Гості" Гість
RSS
 
Персональний сайт Ємець Л.С., вчителя Запрудянського НВО
Що треба знати про ЗНО »
Меню сайту

Новий сайт школи

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу


Календар
«  Квітень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Прогноз погоди


 ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ  ОЦІНЮВАННЯ В ОСВІТІ УКРАЇНИ   

 

 

     Досягти прогресу та успіхів як окремій людині, так і всьому людству в умовах сьогодення неможливо без глибоких  і якісних знань. У світі давно запроваджується  зовнішнє  оцінювання  результатів  освітньої  діяльності, яке  проводиться  незалежними  від  навчальних  закладів  інституціями за єдиними схемами і технологіями. Це гарантує високий рівень його об’єктивності й отримання достовірних даних  про  навчальні  досягнення особистості. 
              
     Коли почали використовувати тести в школах?        У педагогічній практиці використання тестів  відоме  дуже  давно.  Історики  освіти стверджують, що перші згадки про  тести можна знайти ще в древньому Китаї. Одним із перших, хто розпочав використовувати тести для перевірки знань учнів, був Дж. Фішер (Англія, 1864 р.). Теоретичні основи  тестування  були  розроблені  англійським  психологом Ф. Гальтоном  (1883 р.).  Вони  широко  використовувалися  в  психології та педагогіці наприкінці ХІХ — на початку ХХ століть.       Перший стандартний  педагогічний  тест  був  розроблений  американським психологом Е. Торндайком.    
       У колишньому СРСР найбільшого поширення тести набули у 20-х роках ХХ ст. Так, у 1926 р. було опубліковано першу серію тестів для шкіл. Однак їх використання в педагогічній практиці було припинене після 1936 р.    
    
              ЗОВНІШНЄ ТЕСТУВАННЯ В УКРАЇНІ:  ЦИФРИ І ФАКТИ
 

1993 рік     В Україні здійснено першу спробу запровадити тестування випускників загальноосвітніх шкіл.


2002 рік     Центр  тестових  технологій   спільно з Міністерством освіти і науки України провели 200 тестувань, у яких взяли участь студенти перших курсів вищих навчальних закладів.


2003 рік      Пройшли тестування з математики та історії 3121 випускник  із 670 загальноосвітніх шкіл України. Чотири вищі навчальні заклади зарахували результати тестування як вступні випробування. За бажанням учнів у  школах результати  тестування  зараховують  як  державну  підсумкову атестацію.


2004 рік      Проведено  тестування  4485  випускників  шкіл  міст  Києва,  Донецька, Львова, Харкова, Одеси з математики, української мови, історії, економіки.      У 31 вищому навчальному закладі були прийняті рішення про зарахування результатів тестування як вступних випробувань.  


2005 рік      Проводиться тестування 10 030 учнів із 1567 шкіл України.


2006 рік     Розпочинає свою діяльність Український центр оцінювання якості освіти та створюються 8 регіональних центрів.       Проводиться   тестування   41 818   випускників   загальноосвітніх шкіл, до якого залучаються 6300 інструкторів, 700 екзаменаторів.


2007 рік        Завершується  створення  регіональних  центрів  оцінювання якості  освіти.  Вони  обладнуються  сучасним  комп’ютерним, поліграфічним,  комунікаційним  обладнанням.  Формується банк тестових завдань. Здійснюється  інтенсивна  підготовка  кадрів,  передусім  організаторів ЗНО.         У квітні–травні проводиться зовнішнє незалежне оцінювання понад 116 тис. випускників із усіх регіонів України, що складає 26 % від їхньої загальної кількості. У місті Києві, Харківській та Львівській областях зовнішнім незалежним оцінюванням охоплюються від 64 до 94 % випускників. Для його проведення підготовлено  165 варіантів  тестових  зошитів.  Студентами  вищих  навчальних  закладів  зараховано  майже  40 тис.  абітурієнтів,  які подали до приймальних комісій сертифікати зовнішнього незалежного оцінювання.
 

 У ДЕНЬ ТЕСТУВАННЯ  
 

       УВАГА. Цей  розділ  потрібно  прочитати  особливо  ретельно. Вся процедура складання тестів чітко регламентована. Будь-яке відхилення від регламенту, допущене Вами, може стати причиною анулювання результатів.  


    1. Ви прийшли до пункту тестування. Біля входу Вас обов’язково зустрінуть чергові. Вони повинні перевірити запрошення, яке  є  перепусткою,  та  паспорт  (у  тих,  кому  не  виповнилося 16 років, чергові вимагатимуть пред’явити свідоцтво про народження та довідку зі школи з фотографією).  


    2.   У   вестибюлі   пункту   тестування   будуть   встановлені спеціальні інформаційні стенди  зі списками  учасників  тестування.  У  цих  списках  потрібно  знайти  своє прізвище, ім’я та по батькові. Біля кожного прізвища буде вказано  номер  аудиторії,  в  якій  Ви  працюватимете  над  тестами.  Запам’ятайте його.  


    3. За 15 хвилин до початку тестування Вам буде надано можливість  пройти  до  приміщення.  Знайдіть  аудиторію,  де  Ви повинні  працювати.  На  дверях  цієї  аудиторії  буде  розміщено список учнів, які в ній працюватимуть. У  цьому  ж  списку  поряд  із  Вашим  прізвищем  буде  вказано номер стола, за яким Ви будете виконувати тестові завдання. Ви повинні запам’ятати цей номер.


    4. Біля дверей аудиторії Вас знову попросять показати запрошення й паспорт чи свідоцтво про народження. Лише тоді, коли інструктор переконається, що Ваше прізвище є у списку, а паспорт чи інші документи дають можливість ідентифікувати Вашу особу, Ви зможете ввійти в аудиторію.   


    5. На столі, що стоятиме біля дверей, Ви повинні залишити всі особисті речі: мобільний телефон, плеєр, записник, книжки тощо. УВАГА. Пам’ятайте: під час тестування не можна використовувати  будь-які  допоміжні  джерела  інформації,  адже  цього не передбачено процедурою. У Вас будуть проблеми!   


   6. Знайдіть стіл, на якому є наліпка з тим номером, який Ви побачили біля свого прізвища у списку на дверях аудиторії. УВАГА. Ви  повинні  сісти  лише  за  той  стіл,  на  якому  наклеєний  Ваш  номер.  В  іншому  випадку  Ваша  робота  не  буде ідентифікована, і Ви не зможете отримати результати. Перевірте себе кілька разів. За жодних обставин не погоджуйтеся на будь-які пропозиції пересісти за інший стіл, перейти до іншої аудиторії тощо.  


    7. Старший інструктор розпочинає інструктаж. Уважно вислухайте його настанови.  


    8. Старший інструктор повинен показати всім учасникам тестування секретний пакет із тестовими зошитами. Він має бути заклеєний. Старший інструктор запропонує одному з учнів пересвідчитися у цілісності пакета. Факт цілісності пакета учень засвідчує своїм підписом у протоколі. УВАГА.  Якщо  у  Вас  виник  щонайменший  сумнів  щодо цілісності  пакета  із  завданнями,  негайно  повідомте  про  це інструктора. Лише після цього старший інструктор відкриває пакет.   


    9.  Упродовж  наступних  15  хвилин  учасникам  тестування роздають бланки відповідей, які були в пакеті. Таких бланків може бути один або два. На кожний бланк інструктори наклеюють  наліпку  зі  штрих-кодом,  у  якому  зашифроване  Ваше прізвище. УВАГА. Ви повинні знати, що:       а) наліпка наклеюється лише у спеціально визначеному місці;       б) наліпка має бути наклеєна горизонтально, без перекосів;       в) номер  на  наліпці  повинен  відповідати  номеру  стола,  за яким Ви працюєте.   


   10. Після наклеювання наліпок старший інструктор повинен ознайомити Вас із інструкціями про роботу з тестовими зошитами та порядком заповнення бланків відповідей.   


   11. За командою інструктора на зворотній стороні бланка А Ви повинні власноруч зафіксувати, що з правилами проведення тестування ознайомлені, й засвідчити це своїм підписом. УВАГА. Всі записи у бланках відповідей мають бути зроблені учасником тестування кульковою (гелевою) ручкою чорного кольору.   


  12. Інструктори починають роздавати Вам зошити з тестами. На  кожному  зошиті  зазначено  його  номер.  Візьміть  бланк відповіді  та  у  спеціально  відведеному  місці  поставте  знак  «Х» під номером, що відповідає номеру Вашого зошита. УВАГА. Акуратно виконуйте цю процедуру. Не сплутайте номери. Не пишіть ніяких цифр, а поставте лише один знак «Х».           Пам’ятайте!  Номер  стола,  за  яким  Ви  працюєте,  номер тестового  зошита,  номери  на  наліпках  із  штрих-кодами мають бути ОДНАКОВИМИ.    


   13. Відтепер розпочинається відлік часу, який визначено для виконання  тесту.  Цей  час  вказано  на  першій сторінці  тестового  зошита.  Час  початку  роботи  записується  на класній дошці. Розпочинайте працювати.    



       Чи з усіх предметів будуть два бланки відповідей?            Два  бланки  відповідей  (бланк А і  бланк Б)  будуть  лише  з української  мови  і  літератури,  історії  України,  математики. З решти предметів потрібно буде заповнити лише бланк А.    


       Чи можна адресувати запитання інструкторам, якщо завдання незрозуміле?           Не можна. Інструктор не має права відповідати на такі запитання. Це вважається порушенням процедури.    


      Чи можна уточнювати зміст запитання з іншими учасниками тестування, звертатися до них за  допомогою?           Не можна. За спробу надати чи одержати допомогу, спілкування під час тестування  з іншою особою Вас позбавлять права складати тест.   


      Як діяти, якщо під час тестування Ви відчули погіршення стану здоров’я?          Якщо  виникла  така  проблема,  то  піднесіть  руку,  і  до  Вас підійде інструктор. У разі потреби Вам нададуть медичну допомогу.  Проте  пам’ятайте,  що  час  тестування  подовжено  не  буде. У випадку, якщо тестування буде перервано серйозними ускладненнями  стану  здоров’я,  рішення  буде  прийматися  у  кожному конкретному випадку.        


     Чи можна виправляти текст, написаний на бланку Б?           Виправлення помилок на бланку Б допускається, проте велика кількість виправлень може призвести до зниження результатів.    

   
      Чи можна вийти з аудиторії, якщо у цьому є нагальна потреба?          Так, можна. Про це буде зроблено відповідний запис у протоколі,  де  фіксується  час  Вашої  відсутності.  Пам’ятайте,  що  час тестування подовжено не буде. Поза аудиторією забороняється користуватися будь-якими засобами для отримання інформації, в т.ч. й електронними, а також спілкуватися з іншими учасниками тестування. За спробу зробити це Вас буде позбавлено права складати тест.  

   
      Чи можна користуватися довідниками, словниками, калькуляторами під час складання тестів?          При спробі скористатися допоміжними засобами інформації, не передбаченими процедурою тестування, Вас позбавлять права складати тест, а результат буде анульовано.    

  
         Що робити, якщо під час заповнення бланка А допущено помилку?          На бланку А передбачено поле для виправлення помилок.  

 
          Що робити, коли завдання надто складне?          Залиште його без розв’язку. Поверніться до розв’язання цього завдання після виконання інших завдань.     


         Що робити, коли всі завдання виконані?          Необхідно  здати  бланки А  та  Б  старшому  інструкторові  та обов’язково розписатися у протоколі навпроти свого прізвища. Старший інструктор запаковує бланки відповідей у спеціальний секретний  пакет  із  захисною  стрічкою.  Цей  пакет  відправляється на обробку та перевірку.   


        Що робити, коли всі завдання виконано раніше визначеного часу?         Заповнені  бланки  відповідей  необхідно  здати  інструкторові та чекати його вказівок.     
       

          ЯК ПЕРЕВІРЯЮТЬСЯ РОБОТИ ТА ВИЗНАЧАЮТЬСЯ РЕЗУЛЬТАТИ?  
 
       Заповнені  бланки    відповідей поміщаються  у  спеціальні  пакети  та  під  охороною  відправляються до пунктів обробки/, де  бланки  реєструються, скануються (з метою їх збереження) та направляються на перевірку: бланки А — на комп’ютерні станції; бланки Б — у пункти перевірки.   
      Як перевіряє роботи комп’ютер?         Автоматичний  сканер  зчитує  заповнені  бланки.  Передані сканером дані комп’ютер порівнює з таблицею правильних відповідей. Програмою обробки результатів передбачено такий алгоритм дій:
     1. Якщо перевіряється завдання, що передбачає  вибір  однієї  відповіді  з  кількох  варіантів,  то  за  правильну відповідь комп’ютер нараховує 1 бал.
     2.  Якщо  перевіряється  завдання,  що  передбачає вибір  кількох  правильних  відповідей  серед  запропонованих варіантів, то за кожну правильну відповідь комп’ютер нараховує 1 бал.
    З.  Якщо  перевіряється  завдання,  що  передбачає вписування  короткої  відповіді  (без  варіантів),  то  за  правильну відповідь комп’ютер нараховує 2 бали.
   4.  Коли  перевіряється   завдання,  що  передбачає встановлення послідовності подій (дій), то за правильне визначення послідовностей комп’ютер нараховує 2 бали. Якщо не всі послідовності  визначено  правильно — 0 або  1  бал,  залежно  від конкретного завдання.
   5.  Якщо  перевіряється  завдання,  що  передбачає встановлення логічних пар, то за кожну правильно встановлену логічну пару комп’ютер нараховує 1 бал.
   6.  Якщо є виправлення відповідей у полі бланка А, призначеного для виправлень (внизу бланка), то комп’ютер перевіряє їх, а не відповідь, подану у верхньому полі. Після цього отримані бали додаються і визначається так званий  тестовий  бал.  Якщо  тест  передбачав  відкриті  завдання,  то тестовий бал збільшується на кількість балів, виставлених екзаменаторами. 
     Як перевіряються бланки Б?       Бланки Б перевіряють два викладачі-фахівці  з  певного  предмета  (екзаменатори).  Якщо  їхні оцінки збігаються, то перевірка на цьому закінчується. Якщо ні, то роботу перевіряє третій екзаменатор. Його рішення є остаточним. Процедурою передбачено, що бланки Б ніколи не перевірятимуть екзаменатори, які працюють у тому регіоні, де такі роботи  виконувалися.  Ось  чому  роботи  учнів  із  Львівської  області можуть  перевірятися,  наприклад,  у  Волинській  чи  Вінницькій областях,  а  роботи  учнів  шкіл  м.  Києва — у  Черкасах.  Щороку місця  перевірки  робіт  змінюються.  Екзаменатори  не  мають доступу  до  персональних  даних  учасників  тестування,  тому  не можуть знати, чиї роботи оцінюють. Після перевірки бланки Б знову скануються  і  закладаються в базу даних.

 

 

Архів записів

Корисні посилання

Корисні посилання

Корисні посилання

Корисні посилання

Корисні посилання

Корисні посилання

Пошук


Copyright MyCorp © 2017