Субота
25 Листопад 2017
09:28
Гість
"Гості" Гість
RSS
 
Персональний сайт Ємець Л.С., вчителя Запрудянського НВО
Методичні рекомендації »
Меню сайту

Новий сайт школи

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу


Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Прогноз погоди

     

МЕТОДИЧНІ   РЕКОМЕНДАЦІЇ

щодо виховання в учнів бережливого ставлення до навчальної книги      

        Стан підручників є важливим показником рівня виховної роботи в школі, першою візитною карткою школи. Сьогодні потрібна систематична робота як бібліотекаря, так і директора школи, класних керівників, учителів щодо збереження й розширення книжкового фонду, формування його ядра. Треба перекреслити стереотипні підходи до комплектування фонду: шукати шляхи розширення книжкового фонду нетрадиційними методами, проводити доброчинні акції «Подаруй книгу», «Підтримай бібліотеку», «Родина – бібліотеці», «Живи, книго!» та інші.  

       Питання збереження книжок, книжкових фондів шкільних бібліотек в остання роки все більше турбує не тільки бібліотечних працівників, керівників шкіл, учителів, а й усю широку громадськість. Проте фонди бідніють не тільки тоді, коли не надходить нова література, а й тоді, коли книжка втрачена, коли вона пошматована, вирвані сторінки, ілюстрації. Продовжити життя книги насамперед – запобігти її швидкому старінню.

       Дбайливе ставлення до книжки – проблема моральна. І тут потрібно об’єднати зусилля школи, сім’ї, бібліотеки. Тільки  ефективна продумана система роботи з дітьми сприятиме вихованню в них читацьких навичок та навичок умілого користування книжкою.  У зв’язку з цим можна провести бесіди:

  1.         «Чи знаєш ти, для чого складається фонд підручників»;
  2.         «Як створюється підручник, книжка»;
  3.         «Бережи підручник»;
  4.         «Як берегти книгу»;
  5.         «Правила читання книги»;
  6.         «Звідки книга прийшла»;
  7.         «Скільки коштує підручник»;
  8.         «Моя книга – моє обличчя»;
  9.         «Бережи книжку – джерело знань»;
  10.         «Книга – твій найкращий друг»;

         У класних кімнатах доцільно мати стенд, на якому  розмістити правила користування книжкою. Тут можуть бути і прізвища учнів, які зберігають свої книжки найкраще. Учні, які дбайливо ставляться до книжки, усіляко заохочуються. Це можуть бути невеличкі подарунки, книжки, листівки, закладки.      Для більшої зацікавленості дітей у підтриманні доброго стану навчальної книги можна вдатися до такого заохочення: кращий підручник видається тому, хто здав кращий за станом наприкінці року. Це потребує від учителів, бібліотекарів точності та об’єктивності. У кожному класі створюється актив бережливих, які перевіряють стан підручників, проводять змагання. Роботу активу організовують і контролюють не лише учні, а й вчителі. Рейди-перевірки стану підручників здійснюють  в окремих класах і в усій школі.    

         Форми ознайомлення з наслідками перевірки можуть бути різні: тематичні лінійки, спеціальні випуски «Блискавок», доведення до відома батьків на батьківських зборах. Для підведення підсумків змагання визначаються критерії оцінювання стану книги:

  •  відмінний (5) – був у користуванні, але не має пошкоджень і помарок, має обкладинку і закладку;
  •  хороший (4) – має незначні пошкодження і помарки;
  •  задовільний (3) – має значні пошкодження і помарки, але придатний для користування;
  • незадовільний (2) – має значні пошкодження і помарки, не придатний для користування.

       Замість оцінок можна використовувати кольорові позначки (5 – червоний, 4 – зелений і т.п.). Результати змагань можна оцінювати балами приблизно так:

  • збереження у відмінному стані книг – 5 балів;
  • збереження обкладинки – з бали;
  • виготовлення закладки – 1 бал.

      Для заохочення в  змаганнях учні, які мають оцінку «5» за збереження навчальних книг, одержують емблеми переможців, кольорові вимпели, виготовлені членами бібліотечного активу. Кращі класи нагороджуються грамотами.

       Під час проведення  конкурсу організовуються виставки:

  •         «Такими ми були – такими ми стали»;
  •         «Бережи підручник, він потрібний твоїм молодшим товаришам»;
  •         «Їх можна було б прочитати, але…» (загублені читачами книги);
  •         «Продовжити життя книги може кожен»;
  •         «Книга – друге життя»;
  •         «Книга просить уваги».

         Виховати в кожного учня повагу і любов до книги, навчити дбайливо поводитися з  книжковим багатством допоможе якісна та естетично оформлена наочна агітація:

  •        єдині вимоги до учнів щодо бережливого ставлення до навчальної книги;  
  •        правила користування підручниками;  
  •        правила поводження з книгою;  
  •        правила  читання.  

        Випускаються спеціальні бюлетені, стіннівки:

  •     «Книга дякує»;
  •     «Книга скаржиться»;
  •     «Їм треба нагадати, як книгу шанувати»;
  •     «Учись і ти, як книгу берегти».

      У кожному класі бажано оформити куточок «Підручникам довге життя» за такими розділами:

                 1. Правила поводження з підручником.  

                 2. Критерії оцінювання стану підручників.  

                 3. Звернення  до батьків щодо відповідальності за збереження навчальної літератури.

      Виховувати в учнів любов до книжки, бережливе ставлення до цього великого скарбу, людського розуму, мудрості й досвіду потрібно з першого дня перебування дитини в школі. Дітям потрібно довести, що книга  - не тільки  матеріальна цінність, а й насамперед цінність духовна, з якої починається усвідомлення таких моральних критеріїв, як Батьківщина, честь, справедливість, доброта, повага. З цією метою доцільно проводити урочисте вручення підручників, екскурсії до бібліотеки, посвята в читачі, зустрічі з письменниками рідного краю. Важливим етапом у проведенні акції є «Тиждень дитячого читання», «Тиждень знань», «День бібліотеки» тощо.  

      Рекомендуємо план проведення Тижня щодо збереження навчальної книги.  

     1 день – відкриття «Тижня книги»:  

          1. Бесіда «Книги – наші вірні друзі».

          2. Знайомство зі шкільною бібліотекою (1 клас).  

          3. «Наш вернісаж» - виставка малюнків до улюбленої книги (1-4 класи).    

     2 день – «Підтримай бібліотеку»:  

         1. Виставка домашніх бібліотечок «Моя улюблена книга» (2-4 класи).  

         2. Доброчинна акція «Подаруй книгу бібліотеці».  

     3 день – «Підручник просить допомоги»:  

         1. Рейд-перевірка стану підручників «Живи, книго!».  

         2. Виставка книг «Такими ми були – такими ми стали».  

     4 день – «Їм треба нагадати, як книгу шанувати»:  

        1. Виставка стінних газет, бюлетенів.  

        2. Свято книги. Літературно-театралізована вистава.  

     5 день – «Книги – морська глибина»:  

       1. Усний журнал «Навчання із захопленням».

        2. Підведення підсумків «Тижня книги». Нагородження переможців.




Архів записів

Корисні посилання

Корисні посилання

Корисні посилання

Корисні посилання

Корисні посилання

Корисні посилання

Пошук


Copyright MyCorp © 2017